משפך העמסה מאוניית גל-נוע בנמל

פתרון שקילה על-גבי משאית בנמל אשדוד

 אופטימיזציה של שקילה על משאית בנמל אשדוד: סיפור הצלחה

 האתגר: ניטור עומס יתר במשאיות הובלת גופרית

בנמל אשדוד מתבצעת פעילות אינטנסיבית של פריקת מטעני גופרית מאניות באמצעות משפך, והעמסתו על אמבטיות רכינות. תהליך ההעמסה מתבצע "לפי העין" והחומר, לאחר מעבר מוצלח על מאזני הגשר ביציע מהנמל, משונע למרחק קצר לאתר פריקה מחוץ לנמל.

העבודה מתקיימת סביב השעון, כאשר שאיפת בעלי המשאיות המקבלים תשלום לפי משקל שהובילו, היא למקסם את המשקל המשונע במהלך היממה. זאת על-ידי העמסת משקל מקסימלי בכל הובלה וביצוע כמות מרבית של סבבים.

המכשול: חריגות משקל וזמן מבוזבז

ביציאה מהנמל מוצבים מאזני גשר המיועדים להבטיח את עמידת המשאית בתקנות המשקל המותר למשאית (ע"פ תקנות אחריות המשלח). אולם, הדבר יוצר חוסר נוחות משמעותי מאחר שהעמסת המשאיות אינה מתבצעת על-פי משקל מדויק.

 תוצאות העומס היתר:

כאשר מתגלה עומס יתר על משאית בנקודת השקילה, המשאית נאלצת לחזור לנקודת ההעמסה כדי לפרוק את התכולה העודפת (אם הדבר אפשרי), או ברוב המקרים, לפרוק את כל התכולה ולעמוד בתור להעמסה חוזרת. מצב זה גורם לבזבוז זמן יקר ולירידה בתפוקה היומית.

התמודדות הנהגים עם הבעיה:

מאחר שהתשלום לבעלי המשאיות מחושב על-פי משקל שהועבר ולא על-פי כמות ההובלות, נהגים רבים העדיפו להעמיס כמות קטנה יותר מהמשקל המקסימלי המותר למשאית, על מנת לצאת מהנמל ללא עיכובים ולהספיק סבב העמסה נוסף.

 הדילמה היומיומית:

למעשה, לא היה בידי הנהגים כלי המאפשר להם לקבל החלטה מושכלת בין האפשרויות:

 אפשרות 1:

העמסה חלקית והבטחת יציאה מהירה מהנמל.

 אפשרות 2:

הסתכנות בעומס יתר שיצריך חזרה לשפיכה ולכניסה לתור חדש, בתקווה שהפעם יועמס מדויק.

 הפתרון: מערכת שקילה מובנית על-גבי משאית

רבים מבעלי המשאיות בחרו להתקין מערכות שקילת סמיטריילר ישירות על הרכבים. מערכות אלו כוללות מתמרים למשאית המותקנים בנקודות אסטרטגיות ומאפשרות מדידה מדויקת של המשקל בזמן אמת.

 אופן פעולת המערכת:

באמצעות מערכות אלו, נהגי המשאיות יכולים לנטר את העומס על המשאית בזמן ההעמסה תחת המשפך, ולוודא שהם מגיעים בדיוק למשקל המקסימלי המותר מבלי לעבור אותו. זאת בניגוד למצב הקודם, בו הם נאלצו לנחש את המשקל ולעתים קרובות נתקלו בבעיות של משקל חורג או תת-ניצול של יכולת ההובלה.

 התוצאות: מניעת משקל יתר וייעול כלכלי מרשים

ההשקעה במערכות שקילה על משאית הוכיחה את עצמה במהירות. על-פי חישוב של רואה חשבון, החיסכון שהושג בשנת 2015 הגיע עד לכדי 800 ₪ ליום עבודה בודד – סכום השווה ערך להכנסה גולמית של 2,400 ₪!

 יתרונות המערכת:

  • מניעת עומס יתר על משאית והימנעות מקנסות.
  • ניצול מקסימלי של המשקל המותר לסמי-טריילר.
  • חיסכון בזמן יקר שבעבר בוזבז על נסיעות חוזרות לנקודת ההעמסה.
  • הגדלת מספר הסבבים היומי.

 

מקרה זה ממחיש כיצד השקעה במערכת שקילה, יכולה להביא לתשואה משמעותית על ההשקעה, תוך מניעת חריגת משקל ושיפור היעילות התפעולית של צי המשאיות.

 

עוד סיפורים

שתפו את העמוד

מה חושבים עלינו

מובילים אותכם קדימה

בטוח, חכם ומדויק.

טלפון

054-4627703

כתובת מייל

support@gowi.co.il

כתובתינו

הסייפן 3 רעננה מיקוד 4372703.

עקבו אחרינו ברשתות

מלאו פרטים

הצטרף לעשרות לקוחות מרוצים והתחל לחסוך כבר היום

השוואת מערכות שקילה על גבי משאיות

מערכת מבוססת מתמרי לחץ (Pressure transducers)
דיוק המערכת
נמוכה (10-20%)
גבוהה (0.5-1%)
גבוהה (1-2%)
בינונית (2.5-5%)
התאמה לסוגי משאיות
רק למשאיות עם מתלי כריות אוויר
לכל סוגי המשאיות
לסמי-טריילר (גורר ועגלה)
לכל סוגי המשאיות
נוחיות התקנה על משאית
קלה
מסובכת – רק ע"י בונה מרכבים מוסמך, תוך שינויים מבניים נדרשים
בינונית
קלה
צורת ההתקנה
התחברות למערכת הלחץ של כריות האוויר של המשאית
התקנת המתמרים בין המרכב (שאסי) לתא המטען
התקנת מתמרים מתחת לגלגל החמישי (צלחת) בגורר והתחברות למערכת הלחץ של כריות האוויר בנגרר
התקנת הסנסורים על הקפיצים ו/או התחברות למערכת הלחץ של כריות האוויר
משקל עצמי של המערכת
נמוך (כ- 20 ק"ג)
בסביבות 70-150 ק"ג
בינוני (עשרות ק"ג)
נמוך (עד- 15 ק"ג)
מחיר המערכת
בהתאם לתמחור יבואן המשאית
יקר
בינוני
נמוך
תכונות מיוחדות
לעיתים מסופק כאופציה ע"י יצרן המשאית. אינו מתאים למשאית בעלת קפיצים
קיימת מערכת המאושרת לשקילה מסחרית רק למשאיות אחודות
לסמי טריילר בלבד
מערכת ייחודית המוגנת בפטנט בינלאומי