פטיש של שופט ומפתחות רכב, ברקע השופט בבית משפט לתעבורה

פסיקת בית משפט בנושא איסור שימוש מנהלי במשאית שנתפסה בחריגת משקל

רקע הפסיקה

בית המשפט המחוזי (מרכז) דן פסק לאחרונה בסוגיית חריגה מהמשקל הכולל של המשאית הגוררת ("פול טריילר"). הדיון התמקד בשאלה: כאשר הגרור רתום למשאית, וכאשר המשקל של הגרור עולה על המותר, האם ניתן לאסור שימוש בגרור בלבד, או גם במשאית הגוררת?

נציין שבית המשפט המחוזי דן כאן בערעור על החלטת בית משפט השלום, ולפיה בוטל איסור שימוש מנהלי על גורר.

עיקרי פסיקת בית המשפט

בית המשפט המחוזי דחה את הערעור ופסק שניתן לראות בגורר וגרור כרכב מחובר אחד, ובלבד שההתייחסות לכך תהיה הן בסוגיית המשקל והן בסוגיית איסור השימוש.

הנחיות לאיסור שימוש במקרי חריגת משקל

  • כאשר קיימת חריגת משקל בגורר, יש להשבית את הגורר
  • כאשר קיימת חריגת משקל בגרור, יש להשבית את הגרור
  • כאשר יש חריגת משקל ברכב מחובר (הכולל גורר וגרור גם יחד), יש להשבית את הגורר והגרור גם יחד

הגבלות על איסור השימוש

כאשר החריגה היא רק בגורר או רק בגרור, ללא חריגה במשקל הכולל של הרכב המחובר, אין מקום להשבית את החלק שלא הייתה בו חריגת משקל.

הגדרת חריגת משקל

כל זאת בכפוף לכלל לפיו חריגת משקל הינה כאשר עסקינן במשקל עודף של 15% ומעלה.

סיכום הפסיקה

בשורה התחתונה: כאשר יש חריגת משקל ברכב מחובר, הכולל גורר וגרור, יש להשבית את שניהם. כאשר החריגה היא רק בגורר או רק בגרור, ללא חריגה במשקל הכולל של הרכב המחובר, אין מקום להשבית את החלק שלא הייתה בו חריגת משקל.

 

עוד סיפורים

שתפו את העמוד

מה חושבים עלינו

מובילים אותכם קדימה

בטוח, חכם ומדויק.

טלפון

054-4627703

כתובת מייל

support@gowi.co.il

כתובתינו

הסייפן 3 רעננה מיקוד 4372703.

עקבו אחרינו ברשתות

מלאו פרטים

הצטרף לעשרות לקוחות מרוצים והתחל לחסוך כבר היום

השוואת מערכות שקילה על גבי משאיות

מערכת מבוססת מתמרי לחץ (Pressure transducers)
דיוק המערכת
נמוכה (10-20%)
גבוהה (0.5-1%)
גבוהה (1-2%)
בינונית (2.5-5%)
התאמה לסוגי משאיות
רק למשאיות עם מתלי כריות אוויר
לכל סוגי המשאיות
לסמי-טריילר (גורר ועגלה)
לכל סוגי המשאיות
נוחיות התקנה על משאית
קלה
מסובכת – רק ע"י בונה מרכבים מוסמך, תוך שינויים מבניים נדרשים
בינונית
קלה
צורת ההתקנה
התחברות למערכת הלחץ של כריות האוויר של המשאית
התקנת המתמרים בין המרכב (שאסי) לתא המטען
התקנת מתמרים מתחת לגלגל החמישי (צלחת) בגורר והתחברות למערכת הלחץ של כריות האוויר בנגרר
התקנת הסנסורים על הקפיצים ו/או התחברות למערכת הלחץ של כריות האוויר
משקל עצמי של המערכת
נמוך (כ- 20 ק"ג)
בסביבות 70-150 ק"ג
בינוני (עשרות ק"ג)
נמוך (עד- 15 ק"ג)
מחיר המערכת
בהתאם לתמחור יבואן המשאית
יקר
בינוני
נמוך
תכונות מיוחדות
לעיתים מסופק כאופציה ע"י יצרן המשאית. אינו מתאים למשאית בעלת קפיצים
קיימת מערכת המאושרת לשקילה מסחרית רק למשאיות אחודות
לסמי טריילר בלבד
מערכת ייחודית המוגנת בפטנט בינלאומי