עדי בן מנחם שנפצעה בתאונה בנשר

המשטרה: משקל המשאית – 25 אחוז מעל המותר

משאית שהתנגשה בשמונה כלי רכב בנשר הובילה בשעת התאונה כ-40 טון, אף שלפי החוק היא רשאית לשאת רק 32 טון. "זה יכול לגרום לכשל בבלמים", הבהיר מפקד אגף התנועה. אך קרובי הנהג מתעקשים: "הוא בחור טוב, נהג זהיר שלא משתולל"

כתבות נוספות

שתפו את העמוד

השוואת מערכות שקילה על גבי משאיות

מערכת מבוססת מתמרי לחץ (Pressure transducers)
דיוק המערכת
נמוכה (10-20%)
גבוהה (0.5-1%)
גבוהה (1-2%)
בינונית (2.5-5%)
התאמה לסוגי משאיות
רק למשאיות עם מתלי כריות אוויר
לכל סוגי המשאיות
לסמי-טריילר (גורר ועגלה)
לכל סוגי המשאיות
נוחיות התקנה על משאית
קלה
מסובכת – רק ע"י בונה מרכבים מוסמך, תוך שינויים מבניים נדרשים
בינונית
קלה
צורת ההתקנה
התחברות למערכת הלחץ של כריות האוויר של המשאית
התקנת המתמרים בין המרכב (שאסי) לתא המטען
התקנת מתמרים מתחת לגלגל החמישי (צלחת) בגורר והתחברות למערכת הלחץ של כריות האוויר בנגרר
התקנת הסנסורים על הקפיצים ו/או התחברות למערכת הלחץ של כריות האוויר
משקל עצמי של המערכת
נמוך (כ- 20 ק"ג)
בסביבות 70-150 ק"ג
בינוני (עשרות ק"ג)
נמוך (עד- 15 ק"ג)
מחיר המערכת
בהתאם לתמחור יבואן המשאית
יקר
בינוני
נמוך
תכונות מיוחדות
לעיתים מסופק כאופציה ע"י יצרן המשאית. אינו מתאים למשאית בעלת קפיצים
קיימת מערכת המאושרת לשקילה מסחרית רק למשאיות אחודות
לסמי טריילר בלבד
מערכת ייחודית המוגנת בפטנט בינלאומי