מערכות שקילה מובנות על-גבי משאית

עומס יתר - זה לא מצחיק

מן הידועות שעומס יתר והעמסה לא מאוזנת של רכבי משא, הינם מהגורמים העיקריים לתאונות קטלניות.

רכבי משא מתוכננים כך שהתנהגותם הבטיחותית בדרך, תלויה בעיקר בהעמסתם בצורה נכונה מבחינת המשקל ומבחינת חלוקת העומס.

מלבד הנזק למכללי הרכב, לתשתיות הדרך ולאיכות האוויר, העמסת יתר או העמסה לא מאוזנת, יגרמו לרכב להתנהגות שונה מהמתוכנן ולסטייה מתחום הפעולה הבטוח.                                                                              הדבר בא לידי ביטוי בעיקר במשאיות המודרניות שהן סלחניות הרבה פחות לסטיה ממשקל מותר או להעמסה לא מאוזנת  ממשאיות העבר בגלל שהן מפוקחות ע"י מערכות מחשב.

עד לאחרונה, כמעט ולא בוצעו בדיקות עומס בדרכים, מציאות זאת הביאה לכך שנושא ההקפדה על המשקל לא היה בעדיפות עליונה וכך כולנו, משתמשי הכביש, נתונים לסכנה שלא לדבר על נושאי הבלאי המואץ של מכלולי הרכב, הבלאי של התשתיות והפגיעה באיכות הסביבה.

במהלך חודש אפריל 2017, נכנסה לפעילות יחידה משטרתית חדשה לאכיפה לכלי רכב כבדים שבין השאר מפעילה מערכות שקילה ניידות למשאיות, בניגוד למצב שהיה עד היום, שרק למשרד התחבורה היה ציוד לאכיפת משקל.

כמו-כן, בינואר 2018 הוחמרה הענישה כך שאם בעבר הושבת הרכב (30 יום + העמדה לדין) בחריגת משקל של 25%, היום התקנה שונתה וכבר בחריגה של 15% יושבת הרכב.

האמת היא שלא תמיד יכול הנהג לדעת כמה העמיסו על המשאית ובעיקר בהעמסה במקומות לא מסודרים, שאין בהם מאזני גשר או בעבודה הכרוכה באיסוף ופריקה בדרך.

ברחבי העולם קיימות מערכות שקילה להתקנה ע"ג רכב On Board Weighing, המאפשרות לנהג לדעת בכל רגע נתון מהו המשקל המועמס על כל ציר מצירי המשאית ומהו המשקל הכללי. נתון זה  ניתן להעבירו בזמן אמת למערכות ניהול צי רכב (איתוראן, פוינטר וכד') וכך ליעל את ההובלה ולהדק את הפיקוח על המטענים.

במשאיות בעלות תקן יורו5-6, בעלות כריות אוויר, ניתן (בתוספת תשלום) לקבל חיווי משקל ברמת דיוק של 10%, שאיננה מספקת, כי הסטיה שהמשטרה מאפשרת בפועל, אינה עולה על 5% דבר המייתר מערכות אלו. כמו-כן במידה והמשאית מצויידת בעלי קפיצים, המערכות המובנות לא יכולות לתת פיתרון.

אם בעבר התקנה של מערכת שקילה על גבי משאית היה עניין מסובך, יקר וגרע מהמשקל האפקטיבי של המטען מעל ל 100 ק"ג, משקל המערכות החדשות הוא קילוגרמים ספורים ותוך מספר שעות ניתן להתקין אותם בכל סוגי המשאיות (כריות אוויר וקפיצי עלים) ללא התערבות במכללי הרכב מלבד חיבור לחשמל.

המערכת מורכבת מחיישני זווית דיגיטליים המודבקים על הקפיצים ו/או על סנסורים המודדים את לחץ האוויר הרגעי בכריות האוויר ומבקר שקילה דיגיטלי המותקן בתא הנהג.

לבקר השקילה ניתן לחבר מדפסות, צופרים ומערכות חשמליות שונות הנכנסות לפעולה עם הגעה למשקל סף שנקבע.

כאמור, ניתן לחבר את בקר השקילה למערכות ניהול צי רכב וכך להדק את הפיקוח על תנועת המטענים בחברה.

בשנים האחרונות פיתחה חברת VPG-Onboard  מאנגליה, אשר לה ניסיון של יותר  מ 40 שנים בתחום השקילה ע"ג כלי רכב ((O.B.W, מערכות יעילות, אמינות ובעלות     תג-מחיר כלכלי נוח.

מערכות אלו מתחלקות ל 2 סוגים עיקריים:

 

בשנים האחרונות, הותקנו על ידי חברתנו, מערכות כאלו לשביעות רצונם של לקוחות בתחומי ההובלה הכבדה והאקולוגיה.

 

שקילה ע"ג משאיות

בלחיצה על תמונות תוכל להגיע לדפים הרלוונטיים

לפרטים נוספים

אנא הזן הודעה.
UA-98368690-2